Tiden bara rusar iväg

Hej alla cyberfriends!

Tiden bara rusar ifrån en men nu har jag verkligen haft orsak att vara borta från bloggen ett tag. Först var man inte så snabb och aktiv efter att jag opererat bort gallblåsan. När väl den perioden var över så har jag mest hållit till uppe på byggnadsställningen och målat under tak. Trodde det skulle vara ganska snabbt avklarat men icke sa nicke.

Först på med målartvätt, sedan grunda och efter det täckfärg och inte bara ett lager nej då 2 lager ska det vara för att bli redigt bra. Men snyggt blir det. Just nu ser det ut så här runt vårt hus.



Byggnadsställningen helt och hållet byggd av min hyresvärd han e duktig, för det är stabilt och stadigt att knata omkring här uppe. På denna bild är den ena skorstenen nedriven men en ny är nu på plats och även den andra har blivit utbytt och en ny är uppmurad. Dessutom är utsikten helt underbar ;O) så jag har passat på att knäppt en del kort.



Här är kortet taget över fruktträdgården här ser man också att det finns lite yta för gräsklippning.



Här har vi framsidan på gården, observera fotona knäppt i mitten på Oktober och det grönskar fortfarande :O) vilket jag gillar.

Här har vi ytterligare en bild bort emot vår vedbod och skogskanten åt andra hållet



Sista bilden jag kommer bjuda på idag är helt underbar dom säger morgonstund har guld i mund stämmer ibland så perfekt, solen började titta fram genom träden och nattdimman som hade varit. Blev så härlig effekt i detta foto.


ja ja som jag nu har meddelat så är det en hel del jobb med att hjälpa till med huset så jag blir nog inte så aktiv på ett tag till men till vi hörs nästa gång ha det så gott ute i cybern och hemma oxå kram till världen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0