sommar på G

Hej hopp alla cybervänner ute i etern!

Som vanligt har det varit lite slött på skrivfronten, men just nu är det ju full aktivitet utomhus och man har liksom lite för lite tid att skriva här i bloggen.
Har planterat och rensat ute i rabatterna, eldat gammalt gräs, hjälpt till i skogen för vedförsörjningen mm.
Här har nu träden slagit ut sina löv, blomsterprakten är enorm och gräsklipparen är provstartad för att nu tas i bruk för första gången i år.
Att sommaren nu är på G kom det två bevis på idag
 


Först den helt ofarliga kopparödlan, men den får ju ändå en annan att haja till!! innan man ser att det är en sådan som ringlade runt dessa är helt ofarliga ;O) som tur är.

Sedan en timme senare var det dags på nytt och den passar jag mig för usch!! kan gott hålla sig i skogen tycker jag



Snoken, vet egentligen inte om dom e så giftig kanske inte alls ska läsa på ;O) sen har vi ju dom andra odågorna den ena har jag inte sett röken av ännu men den andra har varit i farten nu ett bra tag, liten och söt men ack så otrevlig


Mätt och belåten fästing ;O) mamma lusade av sig med 3 stycken små rackare igår så nu gäller det avlusning varje kväll och noggrann besiktning av hela kroppen. Så nu väntar vi bara på den sista rackaren och den ligger säkert och solar sig på någon sten vilken dag som helst. Huggormen usch ja, men bor man på skogstomt så gör man det gäller att vara vaksam ha ögonen med sig, hålla gräset kortklippt och stampa lite extra hårt i backen när man rör sig.

för övrigt så har jag varit inne i och är i en jobbig period med kramper i magen och man håller på med massa utredningar, ultraljud, gastroskopi och nu står väl ett prov för glutenintollerans närmast på tapeten, hoppas verkligen att det inte är celiaki. Risken är ju dock ganska stor då större delen av släkten faktiskt har det men jag vill INTE!!!! så håll alla era tummar för att det inte är det, samtidigt börjar jag nu ha sådana problem att jag inte vet vart jag ska ta vägen snart. Kramper i magen som gör att jag inte kan sova, nyttjat ambulans, kroniskt trött och nu senast börja tungan spricka och få små utslag vilket är ett typiskt tecken.
Men men bara jag får ett besked och kan få en behandling så blir livet mycket roligare och lättare igen.
Nu ska jag på nytt ut och njuta i en underbart solig, varm och härlig dag sköt om er så hörs vi kram från solen och vindarnas ö

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0