Bättre sent än aldrig

Hej hopp cyberfolket!

Jaha så har det då förflutit ytterligare några veckor och våren börjat tränga sig på. Snö finns det visst kvar som envist krampaktigt kämpar sig kvar och slåss med solens värmande strålar.
Temperaturen håller sig på +sidan dagtid men på natten orkar inte termometern bekämpa minusgraderna så än får vi vänta ett tag.

Jag har idag trotsat "kung Bore"

Precis exakt jag har kastat på sommarsulorna på bilen, Vägarna är ju trots allt bar. Dessutom så hade jag fått sådan obalans i vinterdäcken så om jag hade varit en ammande morsa så skulle mjölken i pattarna ha varit grädde nu så in i helsike vibrerade det.

Fler än jag trotsar kung Bore dessa små sötnosar kallas snödroppar och krokusar.





Så visst känns det att vi går mot våren :O) fåglarna kvittrar för fullt mer än vanligt och på ett sätt som hörs att även dom är hoppfulla. och idag till min stooooooooooora glädje denna kompis kom på besök det säger väl allt.



Mer behöver jag väl inte säga! bara jubla och våga hoppas på ett säkert vårtecken ;O)

Det var några rader från solen och vindarnas Ö ha det nu så gott var rädd om er och ut och möt våren kramisar till er alla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0